Misja przedszkola (forma opisowa)
Niepubliczne Przedszkole Integracyjne „Ciuchcia” pełni w równym stopniu funkcje opiekuńcze, wychowawcze i kształcące. Zapewnia dzieciom możliwość wspólnej zabawy i nauki w warunkach bezpiecznych, przyjaznych i dostosowanych do indywidualnych potrzeb i możliwości rozwojowych. Kadra przedszkola oferuje wczesną interwencję specjalistyczną dla wychowanków o specjalnych potrzebach edukacyjnych. Pełni także funkcję doradczą i wspierającą działania wychowawcze wobec rodziców, promuje zdrowie i zachowania przyjazne przyrodzie.
Celem nadrzędnym edukacji przedszkolnej jest wspomaganie rozwoju i edukacji dzieci, zmierzające do osiągnięcia stanu gotowości do podjęcia nauki w szkole podstawowej.
Misja przedszkola (forma graficzna)
Wizja przedszkola
Niepubliczne Przedszkole Integracyjne „Ciuchcia” pracuje w oparciu o program J.Pytlarczyk „W kręgu zabawy”. Nauczyciele monitorują indywidualny rozwój każdego dziecka w celu zapewnienia mu optymalnych warunków dla osiągnięcia sukcesów rozwojowych i rozwijania talentów. Proces edukacyjny ukierunkowany jest na uzyskanie gotowości do podjęcia nauki w szkole. Przedszkole bada tę gotowość i w zależności od wyników badania prowadzi zajęcia wspomagające i korygujące rozwój dziecka bądź udziela pomocy psychologiczno-pedagogicznej.
Placówka promuje zachowania przyjazne przyrodzie. Dzieci poznają przyrodę, uczą się ją rozumieć, kochać i szanować, a także korzystać z jej zasobów dla własnego zdrowia i zaspokojenia potrzeb. Kadra pedagogiczna kształtuje tożsamość narodową wychowanków, a także poczucie przynależności do wspólnoty europejskiej. Dzieci rozwijają swoje kompetencje społeczne, uczą się odróżniać dobro od zła.
Stosowane metody i formy pracy są nowoczesne i zapewniają wychowankom atrakcyjny i aktywny sposób na osiąganie sukcesów rozwojowych. Placówka oferuje zajęcia dodatkowe zgodnie z oczekiwaniami i potrzebami dzieci i rodziców. Rozwija zainteresowania, uzdolnienia i kompetencje poznawcze wychowanków. Przedszkole współdziała z rodzicami i środowiskiem. Posiada własny kalendarz imprez i wydarzeń, co podkreśla odrębność i specyfikę placówki.
Sylwetka absolwenta:
- dobrze przygotowany do podjęcia obowiązków szkolnych
- dobrze rozwinięte procesy poznawcze
- potrafi współdziałać w zespole
- zainteresowany nauką i literaturą
- samodzielny
- aktywny w podejmowaniu działań
- lubi działania twórcze
- wrażliwy estetycznie
- podejmuje działania przyjazne przyrodzie
- akceptuje zdrowy styl życia
- ma poczucie bycia Polakiem i Europejczykiem