Misja  przedszkola   (forma opisowa)

Niepubliczne Przedszkole Integracyjne  „Ciuchcia” pełni w równym stopniu funkcje opiekuńcze, wychowawcze i kształcące. Zapewnia dzieciom możliwość wspólnej zabawy i nauki w warunkach bezpiecznych, przyjaznych i dostosowanych do indywidualnych potrzeb i możliwości rozwojowych. Kadra przedszkola oferuje wczesną interwencję specjalistyczną dla wychowanków o specjalnych potrzebach edukacyjnych. Pełni także funkcję doradczą i wspierającą działania wychowawcze wobec rodziców, promuje zdrowie i zachowania przyjazne przyrodzie.

Celem nadrzędnym edukacji przedszkolnej jest wspomaganie rozwoju i edukacji dzieci, zmierzające do osiągnięcia stanu gotowości do podjęcia nauki w szkole podstawowej.

Misja  przedszkola   (forma graficzna)

Wizja przedszkola

 

Niepubliczne Przedszkole Integracyjne  „Ciuchcia” pracuje w oparciu o program J.Pytlarczyk „W kręgu zabawy”. Nauczyciele monitorują indywidualny rozwój każdego dziecka w celu zapewnienia mu optymalnych warunków dla osiągnięcia sukcesów rozwojowych i rozwijania talentów. Proces edukacyjny ukierunkowany jest na uzyskanie gotowości do podjęcia nauki w szkole. Przedszkole bada tę gotowość i w zależności od wyników badania prowadzi zajęcia wspomagające i korygujące rozwój dziecka bądź udziela pomocy psychologiczno-pedagogicznej.

 Placówka promuje zachowania przyjazne przyrodzie. Dzieci poznają przyrodę, uczą się ją rozumieć, kochać i szanować, a także korzystać z jej zasobów dla własnego zdrowia i zaspokojenia potrzeb. Kadra pedagogiczna kształtuje tożsamość narodową wychowanków, a także poczucie przynależności do wspólnoty europejskiej. Dzieci rozwijają swoje kompetencje społeczne, uczą się odróżniać dobro od zła.

Stosowane metody i formy pracy są nowoczesne i zapewniają wychowankom  atrakcyjny i aktywny sposób na osiąganie sukcesów rozwojowych. Placówka oferuje zajęcia dodatkowe zgodnie z oczekiwaniami i potrzebami dzieci i rodziców. Rozwija zainteresowania, uzdolnienia i kompetencje poznawcze wychowanków. Przedszkole współdziała z rodzicami i środowiskiem. Posiada własny kalendarz imprez i wydarzeń, co podkreśla odrębność i specyfikę placówki.

 

Sylwetka absolwenta:

 

- dobrze przygotowany do podjęcia obowiązków szkolnych

- dobrze rozwinięte procesy poznawcze

- potrafi współdziałać w zespole

- zainteresowany nauką i literaturą

- samodzielny

- aktywny w podejmowaniu działań

- lubi działania twórcze

- wrażliwy estetycznie

- podejmuje działania przyjazne przyrodzie

- akceptuje zdrowy styl życia

- ma poczucie bycia Polakiem i Europejczykiem